Dienstenwijzer VerzekerDesk

Bij VerzekerDesk hechten we veel waarde aan goede voorlichting op het gebied van verzekeringen. We vinden het belangrijk dat je precies weet welke diensten en werkzaamheden wij voor je verrichten en welke relatie VerzekerDesk heeft met andere marktpartijen. In deze dienstenwijzer lees je meer over wat wij voor je kunnen betekenen.

VerzekerDesk: wie zijn wij?

VerzekerDesk is een handelsnaam van een eenmanszaak, waaronder ook de handelsnamen: Findor, Conqua Creative, studio Zeestorm en Logobedenker vallen.

VerzekerDesk treedt op als adviseur en bemiddelaar op het gebied van schadeverzekeringen voor zowel consumenten als bedrijven.

VerzekerDesk is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 22049954.

Bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) staan wij geregistreerd onder nummer 12050061.

We staan ingeschreven bij Kifid onder nummer: 300.018892.

Dominique verzekeringsadviseur VerzekerDesk

Dominique

Persoonlijk en betrouwbaar advies

“Met meer dan 20 jaar ervaring als verzekeringsadviseur sta ik klaar om je te helpen bij het kiezen van goede en passende verzekeringen.

Bij VerzekerDesk maken we het zeker voor elkaar.”

Onze diensten

Wij adviseren en bemiddelen op het gebied van nieuwe en via ons kantoor ondergebrachte schadeverzekeringen. Wat kun je van ons verwachten voorafgaand aan de totstandkoming van een verzekering?

  • In kaart brengen van jouw situatie: We brengen jouw persoonlijke situatie goed in kaart, zodat we je een passend verzekeringsadvies kunnen geven. Samen met jou beantwoorden we vragen zoals: Wat weet je al over mogelijke verzekeringen? Hoeveel zekerheid wil je? En hoeveel risico kun en wil je nemen?
  • Zoeken naar een passend product: Nadat we hebben bekeken welke verzekering het beste aansluit bij jouw situatie en wensen, zoeken we naar een geschikt product.
  • Advies: We bespreken met jou welke maatschappij en dekking goed bij je past.
  • Informatievoorziening: Voordat je een verzekering afsluit, voorzien wij je van informatie over de premie, verzekeringskaarten, voorwaarden en eventuele aandachtspunten.
  • Bemiddelen: Bij de totstandkoming van jouw verzekering(en) ondersteunen wij je bij het regelen van de verzekeringsovereenkomst tussen jou en de verzekeraar.

Op al onze diensten zijn de voorwaarden van VerzekerDesk van toepassing.

Wat kun je van ons verwachten gedurende de looptijd van de verzekering?

  • Bij wijzigingen: Wij bemiddelen en adviseren zoals bij de totstandkoming van de verzekering, wanneer je ons informeert over veranderingen in jouw situatie of te verzekeren object.
  • Wijzigingen in producten en wetgeving: We informeren en adviseren over mogelijke wijzigingen in het gekozen product en/of wet- en regelgeving, indien van toepassing.
  • Schadebehandeling: We behartigen jouw belangen bij schade, bijvoorbeeld in het contact met de verzekeringsmaatschappij.

Op al onze diensten zijn de voorwaarden van VerzekerDesk van toepassing.

Onze selectie van aanbieders

VerzekerDesk is een volledig zelfstandige onderneming. Geen enkele verzekeraar of andere aanbieder van financiële producten heeft stemrecht of een aandeel in ons kapitaal. Wij adviseren, bemiddelen en ondersteunen je bij het vinden en afsluiten van het gewenste product. Ons advies is gebaseerd op een selectie van verzekeraars die wij zorgvuldig hebben uitgekozen, zonder daarbij alle aanbieders op de Nederlandse markt te betrekken.

Hoe worden wij beloond?

Voor onze werkzaamheden ontvangen wij een beloning in de vorm van provisie van de verzekeringsmaatschappij waar jouw verzekering is afgesloten. Deze provisie is een percentage van de premie en kan variëren afhankelijk van het product. Bij zakelijke verzekeringen maken wij op verzoek kenbaar hoeveel provisie wij ontvangen. Bij particuliere verzekeringen informeren wij je hierover voordat je de verzekering afsluit. VerzekerDesk brengt geen aparte kosten bij je in rekening. Over eventuele andere beloningsvormen informeren wij je altijd vooraf.

Goed verzekeren

Looptijd van het contract

Wij zijn de bemiddelaar op jouw verzekeringsovereenkomst. Wanneer jij of de verzekeraar de verzekeringsovereenkomst opzegt, zijn wij niet langer jouw bemiddelaar. Je kunt altijd afspreken dat een andere assurantieadviseur voortaan jouw belangen zal behartigen. Ook kunnen wij de relatie met jou beëindigen. In dat geval blijft de verzekeringsovereenkomst tussen jou en de verzekeraar in stand totdat deze is overgeboekt naar een andere assurantieadviseur.

Wat verwachten wij van jou?

Wij streven naar een hoogwaardige dienstverlening, maar wij verwachten ook een aantal dingen van jou:

  • Juiste gegevens: Wij verwachten dat je de juiste en actuele gegevens aan ons verstrekt. Dit is in jouw eigen belang, omdat onjuiste of onvolledige informatie kan leiden tot problemen bij schadeafhandeling.
  • Veranderingen doorgeven: Om jou goed verzekerd te houden, dien je ons op de hoogte te stellen van veranderingen in de op het polisblad vermelde gegevens. Dit geldt ook voor bedrijven, die bijvoorbeeld een bestemmingswijziging moeten doorgeven.
  • Controleren van de polis: Na het afsluiten van een verzekering ontvang je de polisbescheiden en verzekeringsvoorwaarden. Deze documentatie dien je na ontvangst goed door te lezen en eventuele onjuistheden binnen 14 dagen aan ons te melden.
  • Premiebetaling: Afhankelijk van de verzekering kun je kiezen om de premie per jaar, halfjaar, kwartaal of maand te betalen. De betaling geschiedt altijd rechtstreeks aan de verzekeraar via automatische incasso.
  • Communicatie: Actieve communicatie over jouw verzekeringen geschiedt uitsluitend per e-mail. Verzekeringsgerelateerde informatie en nieuwsbrieven worden via e-mail verstuurd, terwijl post alleen wordt gebruikt wanneer digitaal contact niet mogelijk is.

Onze kwaliteit

VerzekerDesk is ingeschreven in het AFM-register voor financiële dienstverleners en beschikt over de benodigde vergunningen. Onze adviseur is volledig gediplomeerd en houdt zijn kennis actueel via permanente educatie. Daarnaast beschikken wij over een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

#1 verzekeringsadviseur VerzekerDesk

Klachten

Wij streven ernaar je uitstekend van dienst te zijn. Mocht je een klacht hebben, dan kun je deze digitaal bij ons indienen. Wij streven ernaar om jouw klacht zo snel mogelijk te behandelen. Zie onze klachtenprocedure. Ben je niet tevreden met het oordeel van onze directie, dan kun je je wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD) of de Nederlandse rechter.

Hoe gaan wij om met je persoonsgegevens?

Wij behandelen jouw persoonsgegevens vertrouwelijk en conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Wij verwerken jouw gegevens om je te adviseren, te bemiddelen en contracten te onderhouden, schades af te handelen, en te voldoen aan wettelijke verplichtingen. Meer informatie vind je in onze uitgebreide privacyverklaring op onze website.

Onze bereikbaarheid

Heb je een vraag over jouw verzekering? Neem dan contact op met VerzekerDesk via het Contact VerzekerDesk of telefonisch via 085 – 301 6 301 en bij spoedeisende zaken: 06 – 12304770.